Εγώ έτσι απλά


Ο ρόλος ενός ΟΔΗΓΟΥ και φυσικά με την συναργασία τουΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ είναι να παρουσιάζει τις ομορφιές μιας περιοχής, μιας πόλης, μιάς χώρας , και να παρέχει στον Ταξιδιώτη κάθε πληροφορία , τα αξιοθέατα και την κολτούρα καθε τόπου.

Συνεπείς προς το ρόλο αυτό και την συνεχή έρευνα προτείνουμε !! τόπους ώστε να γίνοντε οι διακοπές ποιο ποιοτικές και ποιο ευχάριστες


Στις εκδρομές μας , γινόμαστε μια οικογένεια , μια παρέα , ιδικότερα στις μέρες των εορτών , δεν υπάρχει πιο ομορφότερο να υπάρχει ένα μεγάλο τραπέζι και να διακρίνεις χαμόγελαστά πρόσωπα , καινούργια ατομα, νέες παρέες


Με εκτίμηση κ σεβασμό THE DRIVER +30 6977 431320-

FACEBOOK : christos deligiannidis

Twitter: christosDeligiannidis (chr1stofer)


twitter

Για Μένα - about me

Η φωτογραφία μου
THESSALONIKI, Greece
TEL: +30 6977-431320.(EMAIL christos.deligiannidis@gmail.com)...(skype: christos.deligiannidis ) face book : tripdriver or christos deligiannidis )

οι επισκέψεις αυτής τις σελίδας είναι στους - visits to this page is to

Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010

ΙΟΣ , ΚΥΚΛΑΔΕΣ

IOS, KIKLADES
Η Ίος ή Νίος είναι το νησί στο οποίο κατά τον Ηρόδοτο άφησε την τελευταία του πνοή ο Όμηρος, ο μεγάλος Έλληνας επικός ποιητής. Στα νησιά του Νοτιοανατολικού Αιγαίου και ειδικότερα στο σύμπλεγμα των Κυκλάδων, ανήκει η Ίος τριγυρισμένη από την Νάξο, τη Σίκινο, την Σαντορίνη και την Αμοργό, έχει έκταση 108 τ.χ. με σχετικές διαστάσεις, μήκος 17 χιλ. και πλάτος 7,5 χιλ., Συντεταγμένες 36ο43 Βόρειο 25ο16 ανατολικό και ψηλότερο σημείο τον Πύργο με υψόμετρο 713 μέτρα.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Στο τέλος της 2ης χιλιετίας π.Χ. οι Ίωνες εξαπλώθηκαν στη δυτική ακτή της Μικρασίας και κατέλαβαν τα νησιά του Αιγαίου έτσι και η Ίος, που οφείλει το όνομά της ενώ η προηγούμενη γνωστή ονομασία της ήταν Φοινίκη, από τους Φοίνικες που επίσης την κατοίκησαν. Άλλοι συνδέουν την ονομασία Ίος με την Φοινικική ή Εβραϊκή λέξη "Ιόν" η οποία σημαίνει πέτρες.
Η επικρατέστερη ως ορθότερη άποψη σήμερα, αναφέρει ότι κατά την αρχαιότητα φύτρωναν στο νησί πολλά Ία, κι έτσι πήρε από αυτά και το όνομα της η Ιος ή Νιος όπως είναι η παραφθορά του ονόματος. Αυτό επικράτησε και γενικεύτηκε μέχρι τις μέρες μας. Η μοναδική περίοδος που το νησί φέρει άλλο όνομα ήταν επί Τουρκοκρατίας, όπου ονομαζόταν " Αίνε" ή " Άνζα ".
Στους αρχαίους χρόνους στο νησί λατρεύονταν ο Ζευς Πολιεύς, η Αθηνά Πολιάς και ο Πύθιος Απόλλωνας του οποίου ο ναός βρισκόταν άλλοτε στη θέση που σήμερα βρίσκεται η εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης. Η Ίος θεωρείται ακόμη πατρίδα της μητέρας του Ομήρου Κλυμαίνης ενώ ο τάφος του μεγάλου ποιητή βρίσκεται στη θέση Πλακωτός.

Η
Ίος κατοικείται από τα προϊστορικά χρόνια. Λόγο της γεωγραφικής τα θέσης, είναι ένα από τα νοτιότερα νησιά των Κυκλάδων και βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο στο θαλάσσιο δρόμο προς τη Κρήτη και τη νότια Ασία, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του Κυκλαδικού πολιτισμού. Τα αρχαιολογικά ευρήματα στο λόφο του Σκάρκου φανερώνουν την ύπαρξη πρωτοκυκλαδικού οικισμού στην Ίο.

Στη Ίο βρίσκεται ο τάφος του Ομήρου, του διασημότερου ποιητή της αρχαιότητας και δημιουργού των επικών έργων Ιλιάδα και Οδύσσεια. Σύμφωνα με την παράδοση η μητέρα του Ομήρου καταγόταν από την Ίο. Γι’ αυτό και ο ποιητής πέθανε στο νησί. Βέβαια υπάρχει και μια άλλη εκδοχή σύμφωνα με την οποία ο Όμηρος δεν έλυσε το αίνιγμα που του έθεσαν οι ντόπιοι κι έτσι των θανάτωσαν. Στη θέση Πλακωτό, στη βόρεια πλευρά του νησιού, πάνω στο λόφο λέγεται ότι βρίσκεται ο τάφος του ποιητή.

Η ιστορική πορεία της Ίου, σε γενικές γραμμές ήταν παρόμοια με των υπολοίπων νησιών, που ανήκουν στις Κυκλάδες. Το νησί της Νιός, αρχικά δέχτηκε στα εδάφη του, την επίδραση των μεταναστών από την Μ. Ασία (3200-2700 π.Χ.) και κατόπιν είδε τις αχτίδες του Μινωικού πολιτισμού (2000-1500 π.Χ.) να θάβονται κάτω από την λάβα του ηφαιστείου της Σαντορίνης. Γύρω στα 1100 π.Χ. Δωριείς και Ίωνες φτάνουν στο νησί και μάλιστα από τους Ίωνες το νησί έλαβε το όνομά του. Στη συνέχεια η Ίος έγινε μέλος της αθηναϊκής συμμαχίας και στις αρχές του 13 μ.Χ. αιώνα κατακτήθηκε από τους Ενετούς, αφού είχαν περάσει οι Μακεδόνες, Πτολεμαίοι και Ρωμαίοι, με σημαντική περίοδο γύρω στα 1397 μ. Χ. όταν ο Διοικητής του νησιού με τείχη κάστρου, ερείπια των οποίων και σήμερα υπάρχουν, προκειμένου να προφυλαχθούν οι κάτοικοι από τις άγριες επιδρομές των πειρατών.

Το 1537 τελικά, η Νιος πέφτει στα χέρια των Τούρκων και αρχίζει περίοδος βαριάς φορολογίας για το νησί, όπως και τα υπόλοιπα, υπό κυριαρχία, Κυκλαδονήσια. Το νησί, εξακολούθησε να υποφέρει από επιθέσεις πειρατών. Οι Τούρκοι κατακτητές χαρακτήριζαν το νησί Μικρή Μάλτα λόγω της Απόλυτης ασφάλειας που προσέφερε το φυσικό του λιμάνι.

Παρά την Τουρκική κυριαρχία, τα Κυκλαδονήσια απολάμβαναν μια σχετική, αυτονομία, και μάλιστα το 1774 δώθηκαν ειδικά προνόμια, σχετικά με την ναυτιλία και το εμπόριο, με τη συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζί, έως το 1821, οπότε και ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση που οδήγησε στην απελευθέρωση του Έθνους. Στην τελευταία αυτή περίοδο, ο Σπυρίδων Βαλέτας (1718-1843) τέκνο της Ίου και Φιλικός, διακρίθηκε στον Αγώνα και μάλιστα υπήρξε ο πρώτος Υπουργός Παιδείας του Έθνους, και μεγάλος Ευεργέτης του νησιού.

Ξεχωριστή μνεία πρέπει να γίνει στον μεγαλύτερο επικό ποιητή όλων των εποχών, τον Όμηρο, ο οποίος τον 8ο αιώνα π.Χ. συνέθεσε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Στην περιοχή Πλακωτός υπάρχει ο τάφος του, μια που ο ποιητής άφησε στην Ίο την τελευταία του πνοή, πέθανε στην Ίο μην μπορώντας να λύσει το αίνιγμα που του έθεσαν ψαράδες στην περιοχή Πλακωτού. Η μητέρα του Κλιμένη γεννήθηκε και πέθανε στην Ίο. Αναφέρουμε δε αρχαίο νόμισμα, του οποίου μόνο έξι αντίγραφα υπάρχουν, και απεικονίζεται ο Όμηρος στη μια πλευρά, ενώ στην άλλη αναγράφεται η λέξη ΙΗΤΩΝ περιβεβλημένη με δάφνες. Σχετική είναι και η αναφορά στον μήνα ΟΜΗΡΕΩΝ του Αρχαίου Νιώτικου Ημερολογίου, όπως αναγράφεται σε μαρμάρινη πλάκα που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ίου

Ο Δήμος Ιητών σε συνεργασία με την Τουριστική Αναπτυξιακή Δημοτική Επιχείρηση, κάθε χρόνο διοργανώνει στο Ανοικτό θέατρο " ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ" συναυλίες με μεγάλους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.

Προς τιμήν του Ομήρου, κάθε χρόνο διοργανώνεται πολιτιστικό φεστιβάλ «ΤΑ ΟΜΗΡΕΙΑ» με καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Στις ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις «ΟΜΗΡΕΙΑ» που γίνονται στο νησί από τον Μάιο, έως τον Σεπτέμβριο, μπορείτε να παρακολουθήσετε μια σειρά εκδηλώσεων όπως θεατρικό διαγωνισμό των κυκλαδίτικων σχολείων, αθλητικούς αγώνες στίβου και ομαδικών αθλημάτων και εκθέσεις Τέχνης, φωτογραφίας, βιβλίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχιακού κτιρίου.

Όπως τα περισσότερα Κυκλαδονήσια, αρκετά έθιμα υπήρχαν τα παλαιότερα χρόνια κυρίως, που διάνθιζαν την καθημερινότητα των κατοίκων. Μέχρι πριν από τον τελευταίο πόλεμο διατηρούνταν στο νησί μερικά έθιμα σχετικά με την γέννηση και την βάπτιση των παιδιών. Δύο από αυτά ήταν το στόλισμα του νεογέννητου με χρυσά κοσμήματα την τρίτη μέρα και το «φλερτάρισμα» το οποίο περιλάμβανε το ρίξιμο νομισμάτων στο νερό για την εκλογή της «μαμής».

Επίσης υπήρχαν και κάποια έθιμα σχετικά με την επιλογή του γαμπρού από τη νύφη, όπως το «ανέγκαρδο». Την παραμονή του Ψυχοσάββατου οι κοπελιές ετοίμαζαν και έψηναν το «αλμυροπιτάρι», μία πίτα που περιείχε ένα νόμισμα και σύμφωνα με το έθιμο όποια κοπέλα το έβρισκε θα παντρευόταν την ίδια χρονιά

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
Την παραμονή του Ψυχοσάββατου οι κοπελιές ετοίμαζαν και έψηναν το «αλμυροπιτάρι», μία πίτα που περιείχε ένα νόμισμα και σύμφωνα με το έθιμο όποια κοπελιά το έβρισκε θα παντρευόταν την ίδια χρονιά.

Οι Νιώτες γιορτάζουν με παραδοσιακό γλέντι στις 24 Ιουνίου τον Αη Γιάννη τον Κλείδωνα στον Πύργο, στις 15 Αυγούστου την Παναγία την Γκρεμιώτισσα στην Χώρα, στις 29 Αυγούστου τον Αη Γιάννη τον Κάλαμο και τον Αη Γιάννη της Ψάθης και στις 8 Σεπτεμβρίου τη Γέννηση της Παναγίας στην Αγία θεοδότη και στο Παλιόκαστρο. Επίσης γίνονται και τα μικρότερα πανηγύρια της Αγίας Βαρβάρας, της Μερσινιάς, του Αγίου Γεωργίου στα Βουρλιδάκια και του Αη Βλάσση.

Την παραμονή της γιορτής του Αγίου Ιωάννη στην Ίο ανάβουν φωτιές και αφού τις σβήσουν οι ανύπαντρες κοπέλες παίρνουν λίγο από τη στάχτη που έχει απομείνει, τη βάζουν στη φτέρνα τους και πηγαίνουν στο σπίτι τους. Μετά συγκεντρώνονται όλες μαζί και πηγαίνουν σε ένα πηγάδι από όπου η πρωτογόνατη (πρωτότοκη) αντλεί το «αμίλητο νερό». Εν συνεχεία μεταφέρουν το λαγήνι (πήλινο αγγείο) με το νερό στο μέρος όπου θα βγει ο «αεικλείδωνας» και μέχρι να φτάσουν εκεί η πρωτότοκη απαγορεύεται να μιλήσει. Μέσα στο νερό ρίχνουν καρπούς που σημαδεύουν με κριθάρι και γαρύφαλλα, αυτούς τους καρπούς τους βγάζει η πρωτογόνατη. Μετά το τέλος του «αεικλείδωνα» όλες οι ανύπαντρες κοπέλες βάζουν στο στόμα τους «αμίλητο νερό» και πηγαίνουν στα σπίτια τους. Σ’ όλη τη διαδρομή από τη στιγμή που βάζουν τη στάχτη στα πόδια τους μέχρι τη στιγμή που θα πιουν το «αμίλητο νερό», όποιο αντρικό όνομα ακούσει η κάθε κοπέλα αυτό θα είναι και το όνομα του συζύγου της

ΗΡΑΚΛΕΙΆ , ΚΥΚΛΑΔΕΣ

IRAKLIA , KYKLADES

Η
Ηρακλειά προσφέρεται για ηρεμία και χαλάρωση. Δεν έχει έντονη νυκτερινή ζωή, αλλά οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν ήσυχους περιπάτους, πεζοπορία ή καταδύσεις για να θαυμάσουν τον πλούσιο βυθό. Ολόκληρο το σύμπλεγμα των μικρών Κυκλάδων συμπεριλαμβανόμενης της Ηρακλειάς, ανήκουν στο δίκτυο NATURA και είναι προστατευόμενες περιοχές. Το λιμάνι διαθέτει πόσιμο νερό για την εξυπηρέτηση των επιβατών των σκαφών που το προσεγγίζουν. Το νησί διαθέτει επίσης ελικοδρόμιο. Να θυμάστε ότι στην Ηρακλειά δεν υπάρχει σταθμός βενζίνης ούτε τραπεζική εξυπηρέτηση.





ΙΣΤΟΡΙΑ
Σύμφωνα με ένα μύθο, η δημιουργία των Κυκλάδων και συγκεκριμένα της Ηράκλειας, αποδίδεται στον θεό Ποσειδώνα. Λέγεται ότι ο θεός της θάλασσας μεταμόρφωσε σε νησίδες τις νύμφες Κυκλάδες για να τις τιμωρήσει επειδή τον είχε εξοργίσει η συμπεριφορά τους.

Αν και είναι λίγα τα ιστορικά και αρχαιολογικά στοιχεία που διαθέτουμε για την Ηρακλειά, μπορούν να βοηθήσουν να σχηματίσουμε μια εικόνα για την ιστορία του νησιού.
Κατά την Πρωτοκυκλαδική περίοδο (3η χιλιετία π.Χ.) έχει διαπιστωθεί η ύπαρξη δύο μικρών οικισμών στο νησί, στις θέσεις Κάμπος Αγίου Αθανασίου και Άγιος Μάμας, των οποίων οι κάτοικοι ασχολούνταν με τη γεωργία, την κτηνοτροφία και την αλιεία. Στον Άγιο Μάμα έχει εντοπιστεί και το νεκροταφείο του οικισμού με κιβωτιόσχημους τάφους, όπου βρέθηκαν πήλινα αγγεία και μαρμάρινα ειδώλια. Στο ακρωτήριο του Αγίου Γεωργίου, στα ΒΑ, βρέθηκε και μία λεπίδα οψιανού που προέρχεται από τη Μήλο. Από αυτό συμπεραίνουμε την μικρή συμμετοχή του νησιού στις εμπορικές δραστηριότητες της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου τότε που είχαμε ανάπτυξη των θαλάσσιων εμπορικών δρόμων και άνθιση της ναυσιπλοΐας.

Στους ιστορικούς χρόνους, και ιδιαίτερα κατά την Ελληνιστική περίοδο (4ος-2ος αι. π.Χ.), υπάγεται η οχυρή θέση Κάστρο, κοντά στο Λιβάδι. Το οχυρό διαθέτει εντυπωσιακούς ψηλούς τετράγωνους πύργους και στο εσωτερικό του διακρίνονται ίχνη κατοίκησης επί πολλές και διαδοχικές περιόδους των ιστορικών χρόνων (Ελληνιστική, Ρωμαϊκή). Στο εσωτερικό του οχυρού βρισκόταν Ναός του Δία και Ιερό της θεάς Τύχης (Τυχαίο). Η συνεχής κατοίκηση της Ηρακλειάς στη διάρκεια των ιστορικών χρόνων αποδεικνύεται άλλωστε από τα διάσπαρτα αρχαιολογικά ευρήματα σε πολλά σημεία του νησιού.

Κατά τους Νεότερους χρόνους και συγκεκριμένα στη διάρκεια της οθωμανικής περιόδου, τα στοιχεία υποδηλώνουν πως οι κλειστοί και δυσπρόσιτοι ορμίσκοι του νησιού αποτέλεσαν ιδανικά κρησφύγετα πειρατών που λυμαίνονταν το Αιγαίο. Η δραστηριότητα των πειρατών εκείνη την περίοδο καθόριζε σε μεγάλο βαθμό την καθημερινή ζωή και τις συνήθειες των κατοίκων του μικρού νησιού. Προς το τέλος του 18ου αιώνα και μέχρι το 1826, το μεγαλύτερο τμήμα του νησιού μετατράπηκε σε χέρσες εκτάσεις κι ελάχιστα χωράφια ήταν καλλιεργήσιμα («μετόχια») για τις ανάγκες των μοναχών του μοναστηριού της Χοζοβιώτισσας της Αμοργού ή και εκτάσεις για τη βοσκή των ποιμνίων τους, διότι η Ηρακλειά ανήκε στην ιδιοκτησία του μοναστηριού.

Το έτος 1826 άρχισε η παράνομη εποίκηση μερικών κατοίκων της Αιγιάλης Αμοργού οι οποίοι άρχισαν να εκχερσώνουν το νησί. Το 1831 όμως το Μοναστήρι επιτρέπει και σε άλλους Αιγιαλίτες να έλθουν στην Ηρακλειά και υπογράφει μαζί τους συμβόλαιο δεκαετούς διάρκειας με δικαίωμα κατοχής και εκμετάλλευσης της γης και κατανομής των προϊόντων κατά 50%. Δεν διαθέτουμε περισσότερα στοιχεία για τη νεότερη ιστορία του νησιού. Μετά την επανάσταση του 1821 εντάχθηκε στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος, όπως και τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων. Το 1941, στο πλαίσιο της κατοχής των ελληνικών εδαφών από τις Δυνάμεις του Άξονα, η Ηρακλειά αρχικά υπαγόταν στην ιταλική διοίκηση, ενώ μετά τη συνθηκολόγηση της Ιταλίας, το 1943, το νησί γνώρισε τη γερμανική κατοχή ως την απελευθέρωσή του, το 1944

ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ
Στις 15 Αυγούστου στον περίβολο της Εκκλησίας της Παναγίας στο ομώνυμο χωριό.
Την ημέρα της εορτής του Αγίου Γεωργίου στον περίβολο του Ιερού Ναού στο ομώνυμο χωριό.
Στις 28 Αυγούστου παραμονή της εορτής της Αποτομής της κεφαλής του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου γίνεται μέγας εσπερινός μέσα στην 1η μεγάλη αίθουσα του ομωνύμου σπηλαίου. Συρρέει πλήθος κόσμου και από τα γύρω νησιά, το θέαμα είναι φαντασμαγορικό.
Στις 8 Νοεμβρίου ημέρα της εορτής των παμ. Ταξιαρχών Μιχαήλ-Γαβριήλ γίνεται πανήγυρις από την κτήτωρα Σοφία Σπανού και τον σύζυγό της Στέλιο με βοήθεια των αδελφών της Ντίνας Πρασίνου και Ευθαλίας Δενδρινού

ΔΟΝΟΥΣΑ , ΚΥΚΛΑΔΕΣ

DONOUSA KIKLADES


Η Δονούσα απέχει 14 ναυτικά μίλια απο το λιμάνι της Αμοργού (Κατάπωλα) και 4 νμ βορειοανατολικά από τις νησίδες Μακάρες περί το μέσον και ανατολικά της Νάξου και 8 ναυτικά μίλια από Νάξο. Η έκτασή της είναι 13,5 τ.χλμ., λοφώδης και πετρώδης (μεγίστης διαμέτρου 3 μίλια) με μέγιστο υψόμετρο 385 μέτρα (1300 πόδια) και με 163 μόνιμους κατοίκους κατά την απογραφή του 2001.



Περιβάλλεται από πολλούς σκοπέλους πλην όμως έχει καθαρό δίαυλο εισόδου στο λιμάνι που βρίσκεται στο νοτιοδυτικό όρμο, από τη πλευρά των Μακάρων νήσων. Απαιτείται προσοχή από τους προσεγγίζοντες ιδίως τις ανατολικές ακτές ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας.



Η Δονούσα αποτελεί συνοικισμό της κοινότητας Αιγιάλης της Αμοργού της επαρχίας Θήρας (Σαντορίνης) όπου υπάγεται και εκκλησιαστικά. Οι κάτοικοί της, λίγες ποιμενικές οικογένειες, ήταν 235 το 1928, 250 το 1946 ενώ το 2001 μειώθηκαν στους 163. Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει η τουριστική ανάπτυξη του νησιού που συνδέεται με τη Νάξο και την Αμοργό καθημερινά με τοπικά τουριστικά σκάφη.


Iστορίa
Η Δονούσα κατέστη γνωστή στα ελληνικά πολιτικά δρώμενα εκ του γεγονότος ότι οι κάτοικοί της έμαθαν την έξωση του Βασιλιά Όθωνα 14 χρόνια αργότερα, οταν επίσκεφθηκε το νησί ο Γεώργιος ο Α΄.
Αργότερα έγινε γνωστή και στην Ιστορία του Α΄Παγκόσμιου Πολέμου λόγω της "ανθράκευσης" δηλαδή του εφοδιασμού με κάρβουνο του Γερμανικού καταδρομικού Γκαίμπεν αποκρυπτόμενο πίσω από το ακρωτήριο Άσπρο, διαφεύγοντας έτσι των Αγγλικών και Γαλλικών πολεμικών πλοίων.


Ακτογραφία

Η Δονούσα έχει πολλά ακρωτήρια και όρμους όπως ο όρμος Ρούσα που βρίσκεται βόρειο-βορειοδυτικά μετάξύ της Άκρας Καλότα, του βορειότερου άκρου της νήσου και της Άκρας Μοσχονάρι (του βορειοδυτικού άκρου). Σε απόσταση περίπου 1,75 μίλια νοτιο-νοτιοανατολικά της βόρειας πλευράς βρίσκεται η βραχονησίδα "Σκυλονήσι" ή "Τρίγωνο", που περιβάλλεται νοτιοδυτικά από πολλούς βράχους, μπροστά από τον μόνο ανατολικό όρμο της Δονούσας. Μεταξύ της Άκρας Καλότα και της Άκρας Άσπρον (βορειοδυτικότερου άκρου της νήσου) υφίσταται ο μεγαλύτερος όρμος ης νήσου υπήνεμος μόνο για νότιους ανέμους, όπου στα βόρειά του βρίσκεται μεγάλη συστάδα σκοπέλων.
Ν.ΝΑ. της Άκρας Άσπρο και σε απόσταση 2,5 μιλίων βρίσκονται οι δύο όρμοι, Σταυρού και Δένδρου όπου και υφίσταται αμμώδης παραλία. Η Άκρα Γλάρος αποτελεί το νοτιοτερο άκρο της νήσου. Σε απόσταση 1,25 μιλία νοτιότερα του όρμου Δένδρο, σχηματίζεται ο νοτιότερος όρμος Πειρατής" και αμέσως μετά ο όρμος "Μάταιο" (νοτιοανατολικά).

ΑΝΑΦΗ , ΚΥΚΛΑΔΕΣ

ANAFI , KIKLADES
Η Ανάφη είναι ένα κυκλαδίτικο νησί του Αιγαίου Πελάγους. Βρίσκεται ανατολικά της Σαντορίνης με την οποία και αποτελούν τα νοτιοανατολικότερα νησιά των Κυκλάδων, και απέχει από τον Πειραιά 150 μίλια . Πρωτεύουσα του νησιού είναι η Ανάφη (Χώρα), έδρα της ομώνυμης κοινότητας που έχει χαρακτηριστεί παραδοσιακός οικισμός κα βρίσκεται στο νότιο τμήμα της νήσου. Επίνειο και κύριος λμένας της νήσου είναι ο Άγιος Νικόλαος.


ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία οι Αργοναύτες επιστρέφοντας στη πατρίδα τους από την Κολχίδα και επιχειρώντας και νυκτερινούς πλόες έπεσαν σε καταιγίδα παρασυρόμενοι στο ανοικτό πέλαγος, όπου ναυαγοί πλέον στη θάλασσα άρχισαν να εκλιπαρούν τον θεό Απόλλωνα να τους σώσει. Ο Απόλλωνας ανταποκρινόμενος στις εκκλήσεις τους διέχυσε φως υπό μορφή κεραυνού όπότε και είδαν μπροστά τους να ξεπροβάλει από τη θάλασσα ολόκληρο νησί στο οποίο και τελικά προσέγγισαν. Εκεί εξερχόμενοι οι Αργοναύτες ανήγειραν βωμό προς τιμή του Απόλλωνα του «Αιγλήτη» (= αυτού που λάμπει, Αίγλη) και ονόμασαν το νησί Ανάφη, (εκ του ρήματος αναφαίνω).

Σημειώνεται ότι ο παραπάνω "μύθος" παρουσιάζει παραστατικά την φαινομενική εικόνα που προσλαμβάνει αυτός που προσεγγίζει από απόσταση ένα νησί βλέποντάς το συν το χρόνο ν΄ αναδύεται λόγω καμπυλότητας της Γης.

Ο δε γνωστός σημιτολόγος (φοινικιστής) Μπόχαρτ που προσπαθούσε να εντοπίσει σημιτική καταγωγή στα ονόματα των Κυκλάδων, υποστηρίζει, (εκ διαμέτρου αντίθετα), ότι το όνομα Ανάφη είναι φοινικικό, που σημαίνει σκοτεινός, βαθύσκιος .

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

ΑΝΔΡΟΣ , ΚΥΚΛΑΔΕΣ





ADROS, KYKLADES
Η Ανδρος είναι το βορειότερο νησί των Κυκλάδων και δεύτερο σε έκταση μετά τη Νάξο. Διοικητικά, αποτελεί επαρχία με τρείς δήμους: της Ανδρου του Κορθίου και της Υδρούσας.

Το νησί έχει έκταση 374 τετραγωνικά χιλιόμετρα, μέγιστο μήκος 39.8 χιλιόμετρα, μέγιστο πλάτος 16.7 χιλιόμετρα, μήκος ακτογραμμής 177 χιλιόμετρα και σχήμα επίμηκες με διεύθυνση απο Β-ΒΔ προς Ν-ΝΑ
Αφανής Ναύτης Ο πληθυσμός της, στην απογραφή του 1981 είναι 9020 κάτοικοι, ενώ στην απογραφή του 1991 ήταν 8.781 κάτοικοι.

Είναι δεύτερο σε μέγεθος (μετά τη Νάξο) κυκλαδονήσι και το λιμάνι της, το Γαύριο, απέχει 2 ώρες (1 ώρα με ταχύπλοο) από το λιμάνι της Ραφήνας.

Το όνομα της Άνδρου ανάγεται στη μυθολογία. Η επικρατέστερη εκδοχή είναι αυτή που θέλει ως πρώτο οικιστή του νησιού τον Άνδρο. Ο Ανδρεύς είχε θεϊκή καταγωγή και πατέρας του ήταν ο Άνιος, γιος του θεού Απόλλωνα, μητέρα του δε ή Κρέουσα ή Ροιώ, κόρη του Σταφύλου, γιου του θεού Διόνυσου. Η μυθολογική καταγωγή των κατοίκων του νησιού ερμηνεύει την κυρίαρχη λατρεία του θεού Διόνυσου και την παρουσία των θεών- προγόνων στα νομίσματά τους.

Το νησί έχει πλούσιες γεωγραφικές αντιθέσεις και συνδυάζει το ξερό κυκλαδίτικο τοπίο με την πλούσια βλάστηση και τα άφθονα νερά. Είναι το μοναδικό κυκλαδίτικο νησί που τα πηγαία νερά του σχηματίζουν ποτάμια προς τη θάλασσα που τρέχουν όλο το χρόνο. Σ’ αυτά τα νερά οφείλει η Άνδρος την ομορφιά της αλλά και τα αρχαία της ονόματα, Λασία (με πλούσια βλάστηση) και Υδρούσα (με άφθονα νερά). Η γεωγραφική θέση του νησιού ανάμεσα στην Ηπειρωτική Ελλάδα και τα συμπλέγματα των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και την Ανατολή, οι πολλές φυσικές ομορφιές, τα άφθονα νερά έκαναν ευνοϊκή τη θέση της Άνδρου στις πνευματικές και πολιτιστικές επιδράσεις πολλών πολιτισμών, αλλά προκάλεσαν και μεγάλα δεινά στην ιστορική της διαδρομή.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ
Το όνομα της Άνδρου ανάγεται στη μυθολογία. Η επικρατέστερη εκδοχή είναι αυτή που θέλει ως πρώτο οικιστή του νησιού τον Άνδρο. Ο Ανδρεύς είχε θεϊκή καταγωγή και πατέρας του ήταν ο Άνιος, γιος του θεού Απόλλωνα, μητέρα του δε ή Κρέουσα ή Ροιώ, κόρη του Σταφύλου, γιου του θεού Διόνυσου. Η μυθολογική καταγωγή των κατοίκων του νησιού ερμηνεύει την κυρίαρχη λατρεία του θεού Διόνυσου και την παρουσία των θεών- προγόνων στα νομίσματά τους.
Το νησί έχει πλούσιες γεωγραφικές αντιθέσεις και συνδυάζει το ξερό κυκλαδίτικο τοπίο με την πλούσια βλάστηση και τα άφθονα νερά. Είναι το μοναδικό κυκλαδίτικο νησί που τα πηγαία νερά του σχηματίζουν ποτάμια προς τη θάλασσα που τρέχουν όλο το χρόνο. Σ’ αυτά τα νερά οφείλει η Άνδρος την ομορφιά της αλλά και τα αρχαία της ονόματα, Λασία (με πλούσια βλάστηση) και Υδρούσα (με άφθονα νερά).
Η γεωγραφική θέση του νησιού ανάμεσα στην Ηπειρωτική Ελλάδα και τα συμπλέγματα των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και την Ανατολή, οι πολλές φυσικές ομορφιές, τα άφθονα νερά έκαναν ευνοϊκή τη θέση της Άνδρου στις πνευματικές και πολιτιστικές επιδράσεις πολλών πολιτισμών, αλλά προκάλεσαν και μεγάλα δεινά στην ιστορική της διαδρομή.


ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
Η Άνδρος είχε πολλά μοναστήρια με ονομαστές βιβλιοθήκες και μετόχια σε πολλά σημεία της Ελλάδος έως τη Θράκη και την Κωνσταντινούπολη. Από αυτά μόνο μερικά λειτουργούν υποτυπωδώς έως σήμερα.
Το μοναστήρι του Αγίου Νικολάου στα Σορά βρίσκεται στα Βορειοανατολικά του οικισμού των Αποικίων , κτίστηκε σύμφωνα με την παράδοση το 1560 και επισκευάστηκε το 1760. Προστατευόταν με ψηλά τείχη και φιλοξενούσε δεκάδες μοναχούς στα πολυάριθμα κελιά του. Το καθολικό είναι σταυροειδούς εγγεγραμμένου με τρούλο του δικιόνιου τύπου με νάρθηκα, διακοσμημένος με τοιχογραφίες και θαυμαστό ξυλόγλυπτο τέμπλο.
Το μοναστήρι της Παναχράντου χτισμένο, άγνωστο πότε ακριβώς, στο απόκρημνο όρος Καταφύγιο. Είναι αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Το καθολικό του μοναστηριού είναι σταυροειδούς εγγεγραμμένου με τρούλου τύπου και έχει νάρθηκα. Το ναό κοσμούν δύο εξαίρετα μεταβυζαντινά ξυλόγλυπτα, το τέμπλο και το θυρόφυλλο της εισόδου του νάρθηκα.

Το μοναστήρι της Αγίας είναι χτισμένο στην Καψοράχη, περιοχή μεταξύ Μπατσίου και Γαυρίου, είναι άγνωστο πότε οικοδομήθηκε και είναι αφιερωμένο στη Ζωοδόχο Πηγή. Ανακαινίσθηκε κατά τον 16ο αιώνα και δέχτηκε επεμβάσεις κατά τον 20ο αιώνα. Το μοναστήρι προστατεύεται από ψηλά τείχη ενισχυμένα με πύργους. Διαθέτει πολυάριθμα κελιά μοναχών και βιβλιοθήκη. Το καθολικό είναι σταυροειδούς εγγεγραμμένου με τρούλου τύπου και έχει ιδιότυπο νάρθηκα.

Το μοναστήρι του Παντοκράτωρος (Σωτήρως) στη θέση Καμάρα, κοντά στο χωριό Γίδες έχει προσαρτηθεί στη Μονή Αγίας. Σώζεται το καθολικό της μονής, σε κακή κατάσταση. Το μοναστήρι της Αγίας Μαρίνας βρίσκεται στην περιοχή του χωριού Αποίκια. Άγνωστο είναι το πότε οικοδομήθηκε, η παλαιότερη σε αυτό αναφορά χρονολογείται στον 17ο αιώνα. Σήμερα έχει μερικώς ανακαινισθεί, κάτι που συνεχίζεται ακόμη.

Το μοναστήρι των Τρομαρχίων είναι χτισμένο σε απόμακρη περιοχή της Νοτιοδυτικής ακτής του νησιού και είναι αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Από τα μέσα του 19ου αιώνα έπαψε να λειτουργεί.
ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ
Η Χώρα της Ανδρου, η πρωτεύουσα του νησιού κρατάει τα αδιαφιλονίκητα σκήπτρα της αρχοντιάς. Τα μεσαιωνικά, νεοκλασικά και νησιώτικα σπίτια της, τα στενά δρομάκια, τα μουσεία και οι παραλίες της αποτελούν μεγάλο πόλο έλξης των επισκεπτών. Πολύ κοντά στη Χώρα βρίσκεται η Μεσσαριά, το μεσαιωνικό κέντρο του νησιού, που φιλοξενεί τον Ταξιάρχη Μιχαήλ, μια σπουδαία βυζαντινή εκκλησία χτισμένη το 1158. Οι Μένητες είναι ένα καταπράσινο χωριό με άφθονα τρεχούμενα νερά, περιβόλια και μεγάλα πλατάνια. Οι Στενιές θα σας εντυπωσιάσουν, μιάς και είναι ένα απο τα ομορφότερα χωριά του νησιού, με όμορφα αρχοντικά. Λίγο ψηλότερα βρίσκονται τα Αποίκια, χωριό γνωστό απο την πηγή Σάριζα, αλλά και απο την Πυθάρα, ένα βιότοπο εκπληκτικής ομορφιάς με λίμνες και καταράκτες.

Στο βόρειο τμήμα του νησιού θα συναντήσετε τους δυο κύριους οικισμούς, το Γαύριο και το Μπατσί. Ο πρώτος φιλοξενεί το λιμάνι, ενώ και οι δυο μαζί διαθέτουν τη κύρια τουριστική υποδομή του νησιού. Γραφικά χωριά με πολλές ταβέρνες και καφενεδάκια, που μπορούν να προσφέρουν στον επισκέπτη κάθε είδους υπηρεσία και διασκέδαση.

Προχωρώντας βορειότερα θα συναντήσετε μια πληθώρα οικισμών, όπως Χάρτες, Καλυβάρι, Βαρίδι, Αμόλοχος, Βιτάλι, Μακροτάνταλο, Αγ. Πέτρος. Οικισμοί αγροτικοί σε ένα ορεινό τοπίο, που καταλήγει σε όμορφες απόμερες παραλίες. Ανηφορίζοντας πάνω απο το Μπατσί ο επισκέπτης θα συναντήσει την Κατάκοιλο, το Απροβάτου, την Αρνη, αλλά και το Ατένι στην ανατολική ακτή. Στα μισά της διαδρομής προς Χώρα βρίσκεται η Παλαιόπολη, η αρχαία πρωτεύουσα της Ανδρου, ένα καταπράσινο χωριό στην απότομη πλαγιά του βουνού, με σημαντικά αρχαία ευρήματα, τα οποία θα δείτε στο Αρχαιολογικό Μουσείο.

Στο νότιο τμήμα του νησιού δεσπόζει ο Ορμος, ένα ήσυχο γραφικό χωριό με μεγάλη παραλία. Σε κοντινή απόσταση βρίσκονται τα Αηδόνια, με τα πυργόσπιτα, η Πίσω Μεριά, το γραφικό Κόρθι, η Καπαριά, η Αλαμανιά, οι Χώνες. Ανηφορίζοντας προς το εντυπωσιακό Κάστρο Φανερωμένης θα συναντήσουμε το Πισκοπειό, τη Λαρδιά, το Γιανισαίο το Μέσα και Εξω Βουνί και το Κοχύλου. Στο τέλος του φαραγγιού "Διποτάματα" βρίσκεται το Συνετί.


ΑΜΟΡΓΟΣ-ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Αμοργός.
Το απέραντο γαλάζιο. Εκεί, η μεταφυσική του μπλε και της αιγαιοπελαγίτικης φύσης καθηλώνει. Μέσα στην άγρια ομορφιά μια απειλητική ηρεμία αιωρείται. Είναι η απειλή της αναμέτρησης, η πρόκληση της υπέρβασης. Ευτυχώς, το νησί προστατεύεται από την απόσταση.

Τα 136 ναυτικά μίλια από τον Πειραιά το… σώζουν από τους θορυβώδεις τουρίστες.
Είναι κοντά μόνο για τους πλούσιους σε χρόνο. Τους νέους και τους ρέμπελους.
Τους νέους στην καρδιά και στο μυαλό, τους νέους στα χρόνια. Αμοργός, ακόμη παρθένα, για τα δεδομένα των κοσμοπολίτικων Κυκλάδων. Στενόμακρη και ορεινή, σου δείχνει τη φύση και τις ομορφιές της, όταν περνάς από τη μία πλευρά του νησιού στην άλλη με το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι.Natura 2000, το βορειοανατολικό τμήμα της με τα βουνά Κρίκελος και Παπάς, το Σταυρό, τον Άγιο Θεολόγο και την Παναγιά την Πανωχωριανή.

1.)Έχει κάτι από τα seventies. Πολύχρωμη νεολαία, ιδιαίτερος κόσμος, χαμηλοί τόνοι, γλυκά χαμόγελα, καλό φαγητό... Άλλος κόσμος. Το αντιλαμβάνεσαι στα μπαράκια, το ζεις στα εστιατόρια. Ακόμη και στις μικρές παραλίες που είναι σφηνωμένες ανάμεσα στα βράχια υπάρχει χώρος για όλους, γιατί οι άνθρωποι που πάνε στην Αμοργό είναι
ευγενικοί και άνετοι. Εκεί στην Αμοργό χωράνε όλοι οι μύστες του απέραντου γαλάζιου.

2.)Στο νότιο μέρος, στην Κάτω Μεριά, θέση Καστρί, βρίσκονται τα ερείπια της αρχαίας Αρκεσίνης, όπου έχουν βρεθεί αρχαία που φυλάσσονται στην Αρχαιολογική Συλλογή της Αμοργού. Κι εδώ δεν έχουν γίνει συστηματικές ανασκαφές. Από το τείχος και τις επιφανειακές οικοδομές φαίνεται ότι η πόλη άκμασε τα κλασσικά και ελληνιστικά χρόνια.

3.)Οι κάτοικοι του νησιού, παραδοσιακοί αγρότες, κτηνοτρόφοι και ψαράδες αφού το νησί αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αλιευτικά πεδία της Ελλάδας-,τα τελευταία χρόνια ασχολούνται με τον τουρισμό, που έφερε νέα εισοδήματα αλλά και… σκοτούρες. Όλο το νησί πάλλεται και λάμπει, ανάμεσα στο σύγχρονο και την παράδοση.

4.)Στην Αμοργό των 121 τετρ. χλμ., όπου οι ορεινοί όγκοι εναλλάσσονται με τις πράσινες κοιλάδες και τις πεντακάθαρες παραλίες, κυριαρχούν τα δύο φυσικά της λιμάνια, τα Κατάπολα και η Αιγιάλη στα βόρεια. Το νησί προσφέρεται για πεζοπορίες ανάμεσα στα χωριά, ιδιαίτερα στο βόρειο τμήμα του. Υπάρχουν μονοπάτια που διασχίζουν την κορυφογραμμή σε όλο της το μήκος με θέα που σου κόβει την ανάσα. Μόνο που θέλει καλό σχεδιασμό, ξεκίνημα νωρίς, καπέλο, αντηλιακά και παγούρι με νερό.

5.) Η Χώρα της Αμοργού, εμβληματική στην κορυφή του λόφου, η ψηλότερη και από τις πιο όμορφες του Αιγαίου, καλοδιατηρημένη με τα ασβεστωμένα σπίτια της γύρω από το βενετσιάνικο κάστρο. Χτισμένη στο κέντρο του νησιού στη ΝΑ πλευρά του όρους Προφήτης Ηλίας, ανάμεσα σε μικρούς λόφους, είναι αθέατη από τη θάλασσα για το φόβο των πειρατών.Εκκλησιές και βουκαμβίλιες, πλακόστρωτα στενά και καμάρες, οδηγούν στη
Λότζα και στο Κάστρο. Μπαράκια με φοβερή θέα και θεσπέσια πρωινά συνοδεία κλασσικής μουσικής ή new age, σε κάνουν να μη θες να ξεκολλήσεις, να πας για μπάνιο.
Ο χρόνος ακινητοποιείται από το τοπίο και το φως. Μόνο ένα αεράκι επιβεβαιώνει
την κίνηση του κόσμου ή η... ζαριά κάποιου ταβλαδόρου.

6.)Στην Αμοργό δεν υπάρχουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Υπάρχει μόνο ένα ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Αιγιάλη. Πάντως, τα καταλύματα στο νησί είναι πολύ αξιοπρεπή και σε καλές τιμές, ενώ στη Χώρα υπάρχουν κάποιοι μικροί ξενώνες που πραγματικά
«γράφουν».

7.)Πάνω από το βαθύ μπλε, βορειοανατολικά της Χώρας βρίσκεται το αρχαίο μοναστήρι της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας, που ίδρυσε το 1088 ο Αλέξιος Κομνηνός. Σαν χαλκομανία κολλημένη πάνω στα απότομα βράχια, σε ύψος 300 μέτρων, λιτό και απέριττο, το μοναστήρι είναι κορυφαίο αρχιτεκτονικό και εκκλησιαστικό μνημείο. Πήρε το όνομά του από την Χόζοβα των Αγίων Τόπων, από όπου έφτασε η εικόνα της Παναγίας με
θαυματουργό τρόπο. Η κατασκευή του αποτελεί άλυτο πρόβλημα για τους σύγχρονους
κατασκευαστές, εξαιτίας του δύσβατου και απότομου εδάφους.Το κτήριο είναι χτισμένο μέσα στο βράχο κι έχει μήκος 40μ. και πλάτος 5μ. Ο εσωτερικός του χώρος είναι δαιδαλώδης, τα σκαλοπάτια είναι λαξεμένα πάνω στο βράχο και συνδέουν τα κελιά των μοναχών, τα μαγειρεία, τις αποθήκες, τα πατητήρια, τις στέρνες. Στη μονή φυλάσσονται ανεκτίμητοι εκκλησιαστικοί θησαυροί, εικόνες, σκευοφυλάκια, χειρόγραφα Ευαγγέλια, καθώς και το ασημένιο εξαπτέρυγο που διαθέτει την περιγραφή της ανακαίνισης της μονής από τον Αλέξιο κ.ά. Το μοναστήρι γιορτάζει στις 21 Νοεμβρίου με πανηγύρι, όπου προσφέρεται φαγητό,γλυκό και αμοργιανό παστέλι στους επισκέπτες.

8.)Τα Κατάπολα, με 380 κατοίκους και τους συνοικισμούς Ξυλοκερατίδι στα βόρεια με την εκκλησία των Τριών Ιεραρχών στην αρχή του χωριού, το Ραχίδι στη μέση, με την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και το λιμάνι κάτω από το βουνό της Αρχαίας Μινώας, αναπτύσσονται γύρω από τον κόλπο με ξεχωριστό τρόπο. Ηλιοβασίλεμα, κότερα, ταβερνάκια με καλό ψάρι και αστακούς, βόλτες και ωραίοι άνθρωποι. Στη νότια πλευρά του λόφου, 3 χλμ. μακριά από τα Κατάπολα βρίσκονται τα ερείπια της αρχαίας Μινώας. Από τα ευρήματα, πήλινα εδώλια, αιχμές βελών κ.ά., προκύπτει ότι κατοικούνταν από τη Νεολιθική εποχή. Οι ανασκαφές έφεραν στο φως ερείπια οικισμού που χρονολογούνται από τον 11ο αιώνα π.Χ. Σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές,η Μινώα ιδρύθηκε από Ίωνες αποίκους. Σώζονται ερείπια ενός μαρμάρινου ναού των ελληνιστικών χρόνων του 3ου π.Χ. αιώνα. Η πόλη κατοικούνταν μέχρι και τηρωμαϊκή εποχή, οπότε οι κάτοικοι μετακινήθηκαν σταδιακά προς το λιμάνι.



Κυριακή 8 Αυγούστου 2010

60 Ευρώ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ στις 19/08/2010

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΜΕ 60 ΕΥΡΩ
Στις 19/08/2010 πέμπτη για ΣΚΙΑΘΟ μόνο 60 ευρώ



ΜΟΝΟΗΜΕΡΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΣΚΙΑΘΟ
Μεταφορά , φαγητό και διασκέδαση με ζωντανή μουσική
Μόνο με 60 ευρώ .
Για την αναχώρηση απο θεσσαλονίκη για Μουδανιά Χαλκιδικής

Στις 19/08 ΠΕΜΠΤΗ μονοήμερες κρουαζιέρες στο κοσμοπολίτικο νησί ων Β, ΣΠΟΡΑΔΩΝ , την ΣΚΙΑΘΟ με το πολυτελές κρουζιερόπλοιο ANNA MARU

Πρόγραμμα
05,35 Αναχώρηση απο την πλατεία Αριστοτελους για προορισμό το λιμάνι των Μουδανιών

0,700 Αναχώρηση απο το λιμάνι των Μουδανιών με προορισμό τη ΣΚΙΑΘΟ , κατα την διάρκεια του ταξιδιού οι συνοδοί του πλοίου θα σας ενημερώσουν για το πρόγραμμα της κρουζιέρας , ΕΠΙΣΗΣ για τους επιβάτες προσφέρουμε πρωινό σνάκ (παραδοσιακή τυρόπιτα)

11,30 Αφιξη απο το γραφικό νησί των Β. Σποράδων με την αρμονία του τοπίου όπου η φύση και η αρχιτεκτονική μπερδευέονται ομοιόμοφα .

Οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν το μπάνιο τους στα καταγάλανα νερά της , να φωτογραφισουν τα φυσικά τοπία της , ή να περπατήσουν στα στενά πλακόστρωτα και πλατύσκαλα δρομάκια της
15,00 Αναχώρηση απο την ΣΚΙΑΘΟ
Στην διάρκεια του ταξιδιού μας οι επιβάτες θα έχουν την ευκαιρια να απολαύσουν το γεύμα τους (3 πιάτα )στην πολυτελή τραπεζαρία του κρουαζερόπλοιου μας

Η διασκέδαση των επιβατών εν πλω μόλις αρχίζει . Συγκέτρωση στο πολυτελές σαλόνι του κρουαζιερόπλοιου ANNA MARU όπου ένα πλούσιο μουσικό φολκλορικό πρόγραμμα ξεκινά
19,30 Άφιξη και τέλος της κρουαζιέρα στο λιμάνι των Νέων Μουδανιών
Και μετά επιβίβαση στο λεωφορείου του πρακτορείου για την επιστροφή στην θεσσαλονίκη
ΣΚΙΑΘΟΣ
Σαλπάρουμε με το πολυτελές κρουαζιερόπλοοιο 'ANNA MARU' για μία αξέχαστη ημερήσια κρουαζιέρα .
Πάρτε μαζί σας μόνο την καλή σας διάθεση και αφήστε εμάς να κακομάθουμε όλεσ τις αισθήσεις σας
O CHEF μας θα αναλάβει την γεύση, η ορχήστρα μας την ακουή μας

Ενώ στα μάτια μας θα χαρίσει μοναδικές εικόνες του Αιγαίου αλλά και των παραδοσιακών οικισμών του νησιού .
Αξέχαστη ημέρα στην Σκιάθο όπου μετά έχουμε εκπλήξεις κέφι και χορό


Μοναστήρι της ευαγγελίστριας. Δυνατότητα επίσκεψης στο μοναστήρι της Ευαγγελίστριας
και για μπάνιο στο νησάκι Τσουγκριά
τσουγκριά

270euro 6 μέρες στην ΠΑΤΜΟ και ΣΑΜΟ

270euro 6 μέρες στην ΠΑΤΜΟ και ΣΆΜΟ

6ήμερη εκδρομή
ΠΑΤΜΟΣ – ΣΑΜΟΣ
25– 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2010
1η μέρα :
Αναχώρηση από το γραφείο μας στις 08.30.Με ενδιάμεση στάση για καφέ στη διαδρομήμας, φθάνουμε στο λιμάνι του Πειραιά απ’ όπου θα πάρουμε το καράβι για την Πάτμο. Άφιξη στο νησί της Αποκάλυψης ξημερώματα Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο . Διανυκτέρευση .

2η μέρα :
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για μια πρώτη γνωριμία με το νησί .
Το βράδυ ελεύθερο . Διανυκτέρευση .

3η μέρα :
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για το Ιερό Σπήλαιο της Αποκάλυψης .
Εδώ ο Άγιος Ιωάννης έγραψε την Αποκάλυψη ,όταν έφτασε στο νησί εξόριστος του αυτοκράτορα Δομιτιανού.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη θεία Λειτουργία στο Σπήλαιο της Αποκάλυψης και όσοι θέλετε να μεταλάβετε.Στη συνέχεια θα επισκεφθούμε ότι πιο όμορφο μπορούμε να δούμε στο νησί . Το βράδυ ελεύθερο . Διανυκτέρευση .

4η μέρα :
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για προαιρετική εκδρομή στη Σάμο Επιστροφή το βράδυ στην Πάτμο .
( Οποιος δεν επιθυμει να πάει στη Σάμο , μπορεί να παραμείνει στην Πάτμο ) . Διανυκτέρευση

5η μέρα :
Πρωινό στο ξενοδοχείο και ελεύθερος χρόνος στο νησί .
Το βράδυ μεταφορά στο λιμάνι και απόπλους για τον Πειραιά .

6 μέρα :
Άφιξη στο λιμάνι του Πειραιά το πρωί .Επιβίβαση στο λεωφορείο και αναχώρηση για την πόλη μας ,πάντα με τις απαραίτητες στάσεις στη διαδρομή μας.

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
- Μεταφορά με υπερυψωμένο λεωφορείο -
- Διαμονή στο ξενοδοχείο ΠΛΑΖΑ
- Πρωινό
- Τις περιηγήσεις του προγράμματος
- Tα ακτοπλοϊκά εισιτήρια Πειραάς- Πάτμος & Πάτμος – Πειραιάς.
- Αρχηγό – συνοδό του γραφείου μας
- Ασφάλεια Αστικής Ευθύνης & ΦΠΑ

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
-Εισόδους μουσείων και αρχαιολογικών χώρων
-Επιπλέον γεύματα, ποτά, φιλοδωρήματα
-Ο,τιδήποτε δεν αναφέρεται στο πρόγραμμα ή αναφέρεται ως προαιρετικό ή προτεινόμενο

Ο Αρχηγός έχει το δικαίωμα αλλαγής του προγράμματος
ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 270 €

270euro 6 μέρες στην ΠΑΤΜΟ και ΣΑΜΟ

200 ευρώ για 5μέρες ΣΥΡΟΣ - ΤΗΝΟΣ

5ήμερη εκδρομή
4 –8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2010
ΣΥΡΟΣ - ΤΗΝΟΣ

Σάββατο 4 -9 ./ 2010
Συγκέντρωση Στην πλατεία Αριστοτέλους στις 21.30 . Περνώντας από Τέμπη και με καθ’οδόν στάσεις συνεχίζουμε για το λιμάνι της Ραφήνας
.
Κυριακή 5 -9./ 2010
Άφιξη νωρίς το πρωί στη Ραφήνα. Επιβίβαση στο πλοίο και απόπλους για την Αρχόντισσα των Κυκλάδων ,τη μαγευτική Σύρο . Άφιξη στο νησί , μεταφορά στο ξενοδοχείο και τακτοποίηση στα δωμάτια. Στη συνέχεια επιβίβαση στο λεωφορείο και αναχώρηση για το γύρο του νησιού . Γεύμα εξ ιδίων κάπου στη διαδρομή μας . Επιστροφή στο ξενοδοχείο μας . Διανυκτέρευση .
Σύρος Το λεωφορείο μας
Δευτέρα 6 -9./ 2010
Πρωινό στο ξενοδοχείο . . Στη συνέχεια θα αναχωρήσουμε για να επισκεφθούμε το Δημαρχείο της Σύρου –έργο του αρχιτέκτονα Τσίλλερ που βρίσκεται στην πλατεία Μιαούλη

Μεταφορά στο λιμάνι επιβίβαση στο καράβι και απόπλους για την Τήνο . Άφιξη στο νησί και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο . Ελεύθερος χρονος στη διάθεση σας για μια πρώτη γνωριμία με τη γραφική Χώρα. Διανυκτέρευση

Τρίτη 7 -9 / 2010

Επίσκεψη στο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελίστριας της Τήνου. Παρακολούθηση της Θείας Λειτουργίας στο ναό της Μεγαλόχαρης. Κοινωνία και πρωινό στο ξενοδοχείο. Στη συνέχεια θα ξεκινήσουμε για το γύρο του νησιού.
Προσκύνημα στο μοναστήρι της Αγίας Πελαγίας ( Ησυχαστήριο , Ναός της Αγίας , η Κάρα Της , Ναός της Ζ. Πηγής , έκθεση εργοχείρων). Αναχώρηση και περνώντας από τα όμορφα χωριά Κέχρος, Βώλαξ, Κάμπος, Καρδιανή, Υστέρνια , άφιξη στο μεγαλύτερο και πιο όμορφο χωριό της Τήνου , τον Πύργο.
Εδώ θα επισκεφθούμε το σπίτι και το εργαστήριο του περίφημου γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά, όπως επίσης και το μουσείο των Τήνιων καλλιτεχνών .
Στάση για καφέ στη γραφική πλατεία και συνεχίζουμε για Πάνορμο . Γεύμα εξ ιδίων στα παραλιακά ταβερνάκια.
Στην επιστροφή για τη Χώρα και το ξενοδοχείο , θα επισκεφθούμε εργαστήριο ζαχαροπλαστικής για να δοκιμάσουμε τα παραδοσιακά αμυγδαλωτά και τα λουκούμια με τις ιδιαίτερες και πολλές γεύσεις τους. Το απόγευμα ελεύθερος χρόνος στη γραφική Χώρα με τα στενά γραφικά σοκάκια. Διανυκτέρευση .
Τετάρτη 8 -9./ 2010
Πρωινό και στη συνέχεια μεταφορά στο λιμάνι και απόπλους για τη Ραφήνα. Αφιξη, επιβίβαση στο λεωφορείο και με καθ’οδόν στάσεις άφιξη αργά το βράδυ στην πόλη μας.

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
- Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια Ραφήνα – Σύρος , Σύρος - Τήνος & Τήνος Ραφήνα
- Τη μεταφορά με υπερυψωμένο λεωφορείο που θα μας συνοδεύει
καθ’όλη τη διάρκεια της εκδρομής
Τις περιηγήσεις του προγράμματος .
- Διαμονή σε επιλεγμένα ξενοδοχεία
- Πρωινό
- Αρχηγό – συνοδό του γραφείου μας
- Ασφάλεια Αστικής Ευθύνης & ΦΠΑ .
Ο Αρχηγός έχει το δικαίωμα αλλαγής του προγράμματος
ΚΟΣΤΟΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ