Εγώ έτσι απλά


Ο ρόλος ενός ΟΔΗΓΟΥ και φυσικά με την συναργασία τουΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ είναι να παρουσιάζει τις ομορφιές μιας περιοχής, μιας πόλης, μιάς χώρας , και να παρέχει στον Ταξιδιώτη κάθε πληροφορία , τα αξιοθέατα και την κολτούρα καθε τόπου.

Συνεπείς προς το ρόλο αυτό και την συνεχή έρευνα προτείνουμε !! τόπους ώστε να γίνοντε οι διακοπές ποιο ποιοτικές και ποιο ευχάριστες


Στις εκδρομές μας , γινόμαστε μια οικογένεια , μια παρέα , ιδικότερα στις μέρες των εορτών , δεν υπάρχει πιο ομορφότερο να υπάρχει ένα μεγάλο τραπέζι και να διακρίνεις χαμόγελαστά πρόσωπα , καινούργια ατομα, νέες παρέες


Με εκτίμηση κ σεβασμό THE DRIVER +30 6977 431320-

FACEBOOK : christos deligiannidis

Twitter: christosDeligiannidis (chr1stofer)


twitter

Για Μένα - about me

Η φωτογραφία μου
THESSALONIKI, Greece
TEL: +30 6977-431320.(EMAIL christos.deligiannidis@gmail.com)...(skype: christos.deligiannidis ) face book : tripdriver or christos deligiannidis )

οι επισκέψεις αυτής τις σελίδας είναι στους - visits to this page is to

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Συμβουλές . οδηγός και οδήγηση

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ :

Ελέγξτε τα ελαστικά και τη ρεζέρβα πριν ξεκινήσετε. Θυμηθείτε να πάρετε μαζί σας χοντρά δερμάτινα γάντια εργασίας, ιμάντες ρυμούλκυσης ακινητοποιημένου οχήματος και φτυάρι. Άλλα χρήσιμα εργαλεία περιλαμβάνουν κομπρεσέρ με μετρητή πίεσης, ανυψωτικό γρύλο και ανεμόσκαλα. Οι πιέσεις των ελαστικων δεν θα πρέπει να είναι κάτω από 1.2 bar και θα πρέπει να επανέρχονται στις κανονικές τους τιμές όσο το δυνατό γρηγορότερα κι επίσης να μην οδηγείτε με ταχύτητα άνω των 80 km/h. Πριν βγείτε εκτός δρόμου, ενεργοποιείστε την τετρακίνηση.




ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΒΡΑΧΩΔΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΠΕΤΡΕΣ ΚΑΙ ΧΑΛΙΚΙΑ :

Τα στενά και ψηλά ελαστικά είναι τα καλύτερα σε τέτοιο περιβάλλον, διότι προσφέρουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Η μείωση της πίεσης ελαστικών δίνει στο όχημα μεγαλύτερη επαφή με το έδαφος, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία των ελαστικών και μειώνοντας την πιθανότητα να τρυπήσει ή να σκιστεί το ελαστικό σε κάποιο εμπόδιο. Προκειμένου να αποφύγετε να χτυπήσει το κάτω μέρος του οχήματος σε κάποιο εμπόδιο θα πρέπει να ανεβάζετε και τους δυο τροχούς πάνω στο εμπόδιο, ώστε αυτό να μη βρεθεί μεταξύ των δύο τροχών.




ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΜΜΟ ΚΑΙ ΧΑΛΑΡΟ ΕΔΑΦΟΣ :

Αυτό είναι το ιδανικό περιβάλλον για φαρδιά ελαστικά. Η χαλαρή πίεση ελαστικών αυξάνει την επαφή τους με το έδαφος και βελτιώνει το κράτημα. Χρησιμοποιείστε την τετρακίνηση για να κινηθείτε, καθώς το ξεκίνημα στην άμμο μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Εάν χρειαστεί να ξεκινήσετε ξανά, αποφύγετε το σπινιάρισμα, είτε οδηγείστε αργά προς τα πίσω ακολουθώντας τα αχνάρια που δημιουργήσατε, είτε χρησιμοποιείστε την ανεμόσκαλα, πατάκια ή οτιδήποτε παρεμφερές. Σε πλαγιές παρκάρετε πάντοτε με κατεύθυνση προς τα κάτω.




ΟΔΗΓΗΣΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΜΠΟΔΙΑ :

Όπου είναι δυνατόν θα πρέπει να οδηγείτε έχοντας και τους δύο τροχους πάνω στο εμπόδιο, ώστε να αποφύγετε να χτυπήσει το κάτω μέρος του οχήματος στο εμπόδιο. Πλησιάστε τα χαντάκια διαγωνίως ώστε να αποφύγετε το χτύπημα του προφυλακτήρα στο έδαφος. Οδηγείστε παράλληλα με τα τοιχώματα σε βαθιές τροχιές. Εάν βρεθείτε σε ήδη υπάρχουσες τροχιές, μην προσπαθήσετε να βγείτε απότομα, αλλά κρατήστε μαλακά το τιμόνι.




ΟΔΗΓΗΣΗ ΣE ΠΛΑΓΙΕΣ :

Οδηγείτε πάντοτε κατευθείαν προς την κορυφή, ώστε να αποφύγετε τυχόν πλαϊνό αναποδογύρισμα του αυτοκινήτου. Σε μεγάλες κατηφόρες φρενάρετε με τη μηχανή και κλειδώστε το διαφορικό. Χρησιμοποιείστε το πεντάλ του φρένου μόνον εφόσον είναι απολύτως απαραίτητο και για λίγο, καθότι μπορεί να μπλοκάρουν οι τροχοί και να είναι πλέον αδύνατος ο χειρισμός του οχήματος. Εάν το αυτοκίνητο γλιστρήσει, αφήστε αμέσως το φρένο.




ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΛΑΣΠΕΣ :

Μειώστε την πίεση των ελαστικών, ώστε να γίνεται καλύτερα ο αυτοκαθαρισμός του πέλματος. Επιταχύνετε με προσοχή ώστε να αποφύγετε το σπινιάρισμα. Για να αποφύγετε να "κολλήσετε" κατεβάστε ταχύτητα στο κιβώτιο και οδηγείστε με μέτρια ταχύτητα. Οδηγείστε πάντοτε παράλληλα με βαθιές τροχιές ώστε να μην κολλήσετε μέσα σε αυτές. Μην προσπαθήσετε να βγείτε απότομα από μια τροχιά, αλλά κρατήστε μαλακά το τιμόνι. Καθαρίστε το θόλο των τροχών όταν επιστρέψετε, ώστε να μπορούν τα ελαστικά να αυτοκαθαρίζονται πάλι.




ΟΔΗΓΗΣΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ΝΕΡΟ :

Βγείτε από το αυτοκίνητο και ελέγξε την περιοχή για ρηχά σημεία από τα οποία μπορείτε να μπείτε και να βγείτε. Βεβαιωθείτε ότι τα ηλεκτρικά σημεία του αυτοκινήτου σας είναι καλά προστατευμένα. Είναι σημαντικό η δίοδος εισροής του αέρα να παραμένει ανοιχτή για να μην καταστραφεί η μηχανή. Διατηρείστε την κανονική πίεση των ελαστικών και διασχείστε το νερό με χαμηλή ταχύτητα στο κιβώτιο και σταθερή ταχύτητα οχήματος, ώστε να μην σηκώσεσετε νερά. Έστι εμποδίζετε επίσης και τις ρωγμές που μπορεί να προκληθούν εξαιτίας της διαφοράς θερμοκρασίας μεταξύ του κρύου νερού και του ζεστού οχήματος. Πατήστε τα φρένα αρκετές φορές όταν βγείτε από το νερό, να στεγνώσουν και ελέγξε για τυχόν ζημιές στα ελαστικά.




ΟΔΗΓΗΣΗΣΗ ΣΕ ΧΙΟΝΙ :

Σε λεπτό στρώμα χιονιού που δεν έχει ακόμη παγώσει τα ελαστικά θα έχουν πρόσφυση με το έδαφος. Παρόλα αυτά, καλό ειναι να επιταχύνετε και να φρενάρετε με προσοχή. Σε βαθύ χιόνι κρατήστε σταθερή ταχύτητα οχήματος και να μην αλλάζετε ταχύτητα στο κιβώτιο, ώστε το αυτοκίνητο να μετακινείτε χωρίς να χάνει το κράτημά του.



Όσο καλύτερα εξοπλισμένοι είμαστε, τόσο ευκολότερα θα αντιμετωπίσουμε, τυχόν απρόοπτα που μπορεί να μας συμβούν. Θυμηθείτε την παροιμία κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε.

Κάποια όμως πράγματα είναι απολύτως αναγκαία και υποχρεωτικά.
Φροντίστε λοιπόν να έχετε πάντα στο αυτοκίνητό σας:

-Τρίγωνο.
-Φαρμακείο.
-Πυροσβεστήρα.
-Εργαλεία [γρύλο, μπουλουνόκλιδο κ.λπ.].
-Ρεζέρβα σε καλή κατάσταση.
-Ανακλαστικό γιλέκο και αδιάβροχο.
-Γάντια εργασίας.
-Φακό.
-Αλυσίδες αν πάτε στα χιόνια.
Και για τους ψαχμένους:
Βοηθητικά καλώδια, λάμπες, ρυμούλκα, σπρέι, σύρμα, ασφάλειες κ.λ.π.

Ο μόνος τρόπος για να αποφύγετετη δυσάρεστη εμπειρία μιας βλάβης στο δρόμο, ή ένα απαίσιο σπρώξιμο είναι η προληπτική συντήρηση και ο τακτικός έλεγχος του αυτοκινήτου. Κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου λοιπόν, πρέπει να ελέγχουμε κάθε βδομάδα και πριν από κάθε ταξίδι:

-Τη στάθμη του αντιψυκτικού υγρού στο ψυγείου και στο δοχείο διαστολής.
-Τη στάθμη του λαδιού στο κινητήρα.
-Το σύστημα φωτισμού και οπτικής σήμανσης.
-Το σύστημα ύαλο καθαρισμού.
-Τον συσσωρευτή [μπαταρία].
-Τα υγρά του υδραυλικού τιμονιού, του συμπλέκτη, των φρένων.
-Τα ελαστικά μας και την ρεζέρβα.


Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας προκύψει πρόβλημα στη λειτουργία του αυτοκινήτου και πρέπει να σταματήσετε, ανάψτε αμέσως τα αλάρμ και προσπαθήστε να φτάσετε στο πλησιέστερο πάρκινγκ ή βενζινάδικο με οποιοδήποτε κόστος.
Αν αυτό δεν μπορεί να γίνει, τοποθετήστε το αυτοκίνητο έξω από το οδόστρωμα και μακριά από αρχή στροφής ή αμέσως μετά από αυτή.
Τοποθετήστε όσο γίνεται γρηγορότερα το τρίγωνο ασφαλείας σε απόσταση τουλάχιστο 100 μέτρων πριν από το αυτοκίνητο αν είστε σε αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Προσοχή ! αν είναι νύχτα πριν κινηθείτε για να τοποθετήσετε το τρίγωνο να φορέσετε το ανακλαστικό γιλέκο και αν δεν έχετε ανοιχτόχρωμο ρούχο

Αν παρατηρήσετε διακοπές στη λειτουργία του κινητήρα. Ελέγξτε το σύστημα ανάφλεξης του κινητήρα, το οποίο είναι πολύ ευαίσθητο στην υγρασία. Έτσι το χειμώνα, δυνατή βροχή ή νερά του δρόμου μπορούν να προκαλέσουν διακοπές στη λειτουργία ή ακόμα και "σβήσιμο" του κινητήρα.
Αν συμβεί κάτι τέτοιο, ανοίξτε το καπό και ψεκάστε με ένα σπρέι κατά της υγρασίας τα μπουζί, τα μπουζοκαλώδια, τον πολλαπλασιαστή και εσωτερικά το καπάκι του διανομέα.
Τα μπουζοκαλώδια να τα βγάζετε ένα - ένα από τα μπουζί και αφού ψεκάζετε να τα επανατοποθετείτε αμέσως. Έτσι θα αποφύγετε το λάθος να τα μπερδέψετε.
Στην περίπτωση που δεν έχετε σπρέι κατά της υγρασίας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πετρέλαιο.

Αν η θερμοκρασία του κινητήρα παραμένει πολύ χαμηλή. Θα έχετε μειωμένη απόδοση του κινητήρα, αλλά παράλληλα και μειωμένη απόδοση του καλοριφέρ. Μπορεί να συμβεί λόγω βλάβης του θερμοστάτη, ή λόγω πολύ χαμηλής θερμοκρασίας του περιβάλλοντος.
Για να λύσετε το πρόβλημα πρέπει να καλύψετε ένα μέρος του ψυγείου μειώνοντας έτσι την επιφάνεια ψύξης. Αυτό μπορείτε να το κάνετε με ένα κομμάτι χαρτόνι, η με μία νάιλον σακούλα, τοποθετώντας την μπροστά στην μάσκα του αυτοκινήτου.
Πόση από την επιφάνεια του ψυγείου πρέπει να καλύψετε, θα το βρείτε δοκιμάζοντας.
Ξεκινήστε από το 1/4 και συνεχίστε το ταξίδι σας παρακολουθώντας τακτικά το όργανο θερμοκρασίας του αυτοκινήτου. Έτσι θα διαπιστώσετε αν η επιφάνεια του ψυγείου που καλύψατε είναι αρκετή ή όχι για να λυθεί το πρόβλημα.

Χωρίς αντιψυκτικό μην πάτε πουθενά. Αν δεν έχετε αντιψυκτικό στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα και δεν μπορείτε να βρείτε για να συμπληρώσετε, χρησιμοποιήστε οινόπνευμα. Να θυμάστε ότι ο κινητήρας μπορεί να σπάσει χωρίς αντιψυκτικό.
Οινόπνευμα για να μη παγώσει μπορείτε να προσθέσετε και στο νερό για τον καθαρισμό του παρμπρίζ.

Αν κοπεί ο ιμάντας του ανεμιστήρα, δυναμό και δεν έχετε μαζί σας εφεδρικό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια γυναικεία νάιλον κάλτσα ή τη ζώνη σας. Ακόμα και χωρίς ιμάντα, μπορείτε να κάνετε λίγα χιλιόμετρα, αν στο αυτοκίνητό σας ο ιμάντας κινεί μόνο το δυναμό και όχι την τρόμπα νερού!.

Αν δεν έχετε εφεδρικές ασφάλειες. Κατά τους χειμερινούς μήνες από βραχυκύκλωμα λόγω υγρασίας, ή από υπερφόρτωση λόγω της παρατεταμένης χρήσης των ηλεκτρικών συστημάτων - φώτα, υαλοκαθαριστήρες, καλοριφέρ, θερμαινόμενο τζάμι, κλπ - καίγονται ποιο εύκολα οι ασφάλειες...
Αν δεν έχετε ανταλλακτική ασφάλεια στο αυτοκίνητο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λίγο σύρμα από καλώδιο, να θυμάστε ότι ένα συρματάκι ισοδυναμεί με, ένταση ρεύματος 2 Α.

Υαλοκαθαριστήρες .Αν ένας καθαριστήρας χαλάσει, βρείτε ένα χοντρό σύρμα και δέστε τον με τον άλλο που λειτουργεί.

Κλειδαριές. Αν προσπαθώντας να ανοίξετε το αυτοκίνητο διαπιστώσετε ότι η κλειδαριά έχει παγώσει, τότε με ένα αναπτήρα ζεστάνετε το κλειδί, τοποθετήστε το στη κλειδαριά και περιμένετε λίγο για να λειώσει ο πάγος. Μη πιέσετε το κλειδί, αν δείτε ότι δεν ανοίγει επαναλάβετε το ζέσταμα.

Μπουλόνια τροχών. Αν συμβεί να χάσετε τα μπουλόνια του τροχού που αλλάζετε μέσα στη λάσπη ή τα χιόνια, τότε... δανειστείτε από τους υπόλοιπους τροχούς. Βγάλτε ένα από τον καθένα και με αυτά βιδώστε τον τροχό που αλλάζετε στη θέση του.

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ !!!

Και μην ξεχνάτε ότι :

1.H πρόσφυση καθώς και η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου είναι μικρότερες στο βρεγμένο δρόμο και ελάχιστες στο χιόνι ή τον πάγο. Έτσι η απόσταση ακινητοποιήσεως του αυτοκινήτου, διπλασιάζεται στην βροχή και δεκαπλασιάζετε στο πάγο!

2. Μην ξεκινάτε, αν πρώτα δεν εξασφαλίσετε πλήρη ορατότητα, αφού μπουν όλοι οι επιβάτες στο αυτοκίνητο . Πολλές φορές οι αναπνοές θολώνουν τα τζάμια, με αποτέλεσμα η κακή ορατότητα να εμποδίζει τον οδηγό να δει εγκαίρως τον κίνδυνο, ο οποίος παραμονεύει δίπλα μας, και μπορεί να τον οδηγήσει σε λάθος εκτιμήσεις.

3. Προσοχή στο φρενάρισμα όταν χρειαστεί να φρενάρετε πατήστε όσο ποιο γλυκά μπορείτε το πεντάλ του φρένου, αν το αυτοκίνητό σας δεν έχει ABS. H τριβή μεταξύ δρόμου και ελαστικού είναι μικρότερη στο βρεγμένο έδαφος, ενώ η τριβή μεταξύ "δαγκάνας" και δίσκου στα φρένα παραμένει σχεδόν η ίδια. Αυτό έχει σαν συνέπεια, ένα φρενάρισμα να έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα των τροχών σε βρεγμένο, παρά σε στεγνό δρόμο. Το μπλοκάρισμα των τροχών έχει ως αποτέλεσμα να φεύγει το αυτοκίνητο εντελώς ακυβέρνητο.

Aν βέβαια το αυτοκίνητό σας έχει ABS,( τυχεροί) πατήστε το φρένο με όση δύναμη έχετε , δεν υπάρχει περίπτωση να μπλοκάρουν οι τροχοί.

4. Θυμηθείτε ότι αν μπείτε με μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή και το αυτοκίνητο δεν στρίβει , ακόμη και αν αφήσετε το γκάζι, η λύση είναι να μειώσετε λίγο το στρίψιμο του τιμονιού.

5. Όσο μεγαλύτερη ταχύτητα αναπτύσσουμε σε βρεγμένο δρόμο, τόσο ποιο κοντά είναι το φαινόμενο της υδρολίσθησης

6. Την απόσταση ασφαλείας στο βρεγμένο οδόστρωμα υπολογίστε την 4 δευτερόλεπτα, με την παρακάτω μέθοδο: Μόλις το όχημα που είναι μπροστά σας περάσει από ένα σταθερό σημείο αναφοράς, ( π.χ. ένα στύλο) προφέρετε δυνατά την φράση χίλια εκατόν ένα, χίλια εκατόν δύο, χίλια εκατόν τρία, χίλια εκατόν τέσσερα. Τελειώνοντας την παραπάνω φράση, πρέπει και εσείς να περνάτε από το παραπάνω σημείο.



Για όσους πρόκειται να ταξιδέψουν οι υπηρεσίες Τροχαίας Όλης της Ελλάδας κατέγραψαν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο, προκειμένου να ενημερωθούν οι οδηγοί, για τα σημεία στα οποία απαιτείται αυξημένη προσοχή και μείωση της ταχύτητας του οχήματός τους.


ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ
Ελέγχετε σε τακτά διαστήματα, αν είναι επιτρεπτό τη στάθμη των υγρών της μπαταρίας σας. Αν σας επιτρέπετε, συμπληρώστε με αποσταγμένο νερό μέχρι τη μέγιστη γραμμή της μπαταρίας. Μην συμπληρώνετε παραπάνω γιατί τα υγρά αυτά θα υπερχειλίσουν και θα προκαλέσουν ανεπιθύμητες διαβρώσεις στο αυτοκίνητό σας.

Πλένετε τους πόλους της μπαταρίας σας με νερό όποτε εμφανιστεί θειϊκωση ( η γνωστή άσπρη σκόνη ) και καλύψτε τους με βαζελίνη. Η βαζελίνη έχει την ιδιότητα να καλύπτει όλο τον πόλο και δεν μαζεύει σκόνη.

Πριν ξεκινήσετε το πρωί, ειδικά όταν είναι κρύο, ανάψτε τα φώτα του αυτοκινήτου σας για περίπου 30'' Ενεργοποιείτε έτσι την μπαταρία πριν της ζητήσετε να δώσει το ρεύμα της μίζας.

Σε περίπτωση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου σας, αφαιρέστε τον αρνητικό πόλο από την μπαταρία. Αποφεύγετε έτσι τυχών διαρροές και κατά συνέπεια το άδειασμα της μπαταρίας σας.

Φροντίστε οι ακροδέκτες του αυτοκινήτου σας και οι πόλοι της μπαταρίας να είναι απολύτως καθαροί ώστε να υπάρχει μεταξύ τους η απόλυτη επαφή.

Κάνετε κάθε περίπου 6 μήνες έλεγχο στο σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου σας. Θα προλάβετε έτσι τυχών πρόβλημα υποφόρτισης ή υπερφόρτισης της μπαταρίας σας με αποτέλεσμα την καταστροφή της.

Ελέγχετε αν το λουρί του δυναμό του αυτοκινήτου σας είναι τεντωμένο ώστε να είστε σίγουροι ότι η μπαταρία σας φορτίζει κανονικά.

Αν χρειαστεί να συμπληρώσετε τη στάθμη των υγρών της μπαταρίας σας, συμπληρώστε ΜΟΝΟ με απεσταγμένο νερό. Μη χρησιμοποιήσετε ηλεκτρολύτη γιατί θα ενισχυθεί ο ήδη υπάρχων ηλεκτρολύτης της μπαταρίας σας, θα επιταχυνθεί η φθορά των πλακών και θα μειώσει τη διάρκεια της μπαταρίας.


Τα ατυχήματα είναι το σημαντικότερο πρόβλημα υγείας των παιδιών και των νέων

Κάθε χρόνο στην Ελλάδα περίπου 1000 παιδιά και νέοι χάνουν τη ζωή τους από ατυχήματα, κυρίως τροχαία.
Κάθε εβδομάδα 17 παιδιά και νέοι σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα.
Ο βασικότερος τρόπος πρόληψης των βαριών συνεπειών των τροχαίων ατυχημάτων στα παιδιά είναι η σωστή χρήση: του παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου και της ζώνης ασφαλείας.
Γιατί είναι απαραίτητο το παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου και η ζώνη ασφαλείας

Έχει υπολογιστεί ότι τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου, όταν χρησιμοποιούνται σωστά, μειώνουν κατά 70% τον κίνδυνο θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού σε παιδιά ηλικίας κάτω των 5 ετών.
Η χρήση ζώνης ασφαλείας μειώνει σημαντικά τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων στα παιδιά.
Ακόμη και σε σύγκρουση μέτριας βαρύτητας, αν το παιδί κρατιέται στην αγκαλιά, μπορεί:


να εκσφενδονιστεί μέσα ή έξω από το αυτοκίνητο,

να λειτουργήσει σαν "αερόσακκος" για τον ενήλικα που το κρατάει, με αποτέλεσμα βαρύτατες σωματικές κακώσεις.


Το βάρος του παιδιού σε μια σύγκρουση με μέτρια ταχύτητα γίνεται 30 φορές μεγαλύτερο, δηλαδή ένα παιδί 3 χρόνων αποκτά βάρος σύγκρουσης περίπου 500 κιλά!
Έχει βρεθεί ότι ο οδηγός αντιδρά καλύτερα σε μια δύσκολη στιγμή, εάν ξέρει ότι οι συνεπιβάτες του είναι δεμένοι με ασφάλεια.
Είδη καθισμάτων

1 ) Καθίσματα στραμμένα προς τα πίσω για παιδιά με βάρος μέχρι 9 κιλά
Μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη θέση του συνοδηγού ή στο πίσω κάθισμα.
Με αυτά μπορείτε να μεταφέρετε το μωρό σας τόσο με το αυτοκίνητο όσο και χωρίς αυτό, και να το χρησιμοποιείτε σαν "ρηλάξ".
Είναι εύχρηστα, προσφέρουν όμως προστασία για μικρό χρονικό διάστημα.

2 ) Καθίσματα διπλής κατεύθυνσης για παιδιά με βάρος μέχρι 18 κιλά
Είναι μεγαλύτερα, βαρύτερα και πιο δύσχρηστα. Προσφέρουν όμως προστασία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Χρησιμοποιούνται στραμμένα προς τα πίσω τους πρώτους μήνες και στραμμένα προς τα εμπρός αργότερα.

---Και τα δύο αυτά είδη καθίσματος στερεώνονται με τη ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου, ενώ το παιδί δένεται με τη ζώνη ασφαλείας που διαθέτει το κάθισμα.

---Τα καθίσματα που τοποθετούνται στραμμένα προς τα πίσω παρέχουν καλύτερη ασφάλεια από αυτά που είναι στραμμένα προς τα εμπρός.

---Συνήθως βολεύει περισσότερο ένα παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου που είναι ελαφρύ, εύχρηστο και -για τα μωρά- ανακλινόμενο, ώστε να μπορούν να κοιμηθούν.

---Μην πιστέψετε ποτέ πως μπορείτε να κρατήσετε ένα παιδί με ασφάλεια στην αγκαλιά σας, ακόμη και στο πίσω κάθισμα.


3 ) Καθίσματα στραμμένα προς τα εμπρός για παιδιά με βάρος 9 έως 25 κιλά
Υπάρχουν διαφορετικά μεγέθη.
Τα μικρότερα καθίσματα (για παιδιά 9 έως 18 κιλά) στηρίζονται στο αυτοκίνητο με τη ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου και το παιδί δένεται με τη ζώνη ασφαλείας του καθίσματος.
Τα μεγαλύτερα καθίσματα (για παιδιά 9 έως 25 κιλά) χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου και για τη συγκράτηση του παιδιού.
4 ) Ανυψωτικά καθίσματα
Είναι κατάλληλα για παιδιά από 15 έως 36 κιλά.
Χρησιμοποιούνται για να ανυψώσουν το παιδί έτσι, ώστε να δεθεί με τη ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου.

Ένα παιδί μπορεί να δεθεί με τη ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου αν το διαγώνιο τμήμα της ζώνης περνάει στη μέση της απόστασης από το λαιμό μέχρι την άκρη του ώμου.
Νομοθεσία

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία (σε αντίθεση με τη νομοθεσία άλλων χωρών), δεν είναι υποχρεωτική η χρήση παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου. Απλώς απαγορεύεται η μεταφορά παιδιών στο εμπρός κάθισμα εάν δεν στηρίζονται σωστά.
Ωστόσο, είναι σαφές ότι μόνο η τοποθέτηση του παιδιού στο πίσω κάθισμα, χωρίς τη χρήση σωστού παιδικού καθίσματος ή ζώνης ασφαλείας, δεν το προστατεύει από βαρύ τραυματισμό.
Προδιαγραφές ασφαλείας

Η παραγωγή καθισμάτων ελέγχεται από προδιαγραφές και κανονισμούς. Τα περισσότερα κατασκευάζονται σύμφωνα με τον Κανονισμό 44 της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη (σε συντομογραφία ΟΕΕ Κ44 ή ECE R44).
Στην περίπτωση αυτή, διαθέτουν υποχρεωτικά ειδική ετικέττα που γράφει ένα Ε, το οποίο ακολουθείται από έναν αριθμό (που δηλώνει τη χώρα παραγωγής) καθώς και το ανώτατο όριο βάρους του παιδιού, π.χ. E4 18Kgr.
Η αναγραφή της λέξης "UNIVERSAL" στην ίδια ετικέττα σημαίνει ότι το κάθισμα μπορεί να τοποθετηθεί σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων.

Αν στη θέση του συνοδηγού υπάρχει αερόσακκος, τοποθετήστε το παιδικό κάθισμα υποχρεωτικά στο πίσω κάθισμα. Ο αερόσακκος φουσκώνει τόσο γρήγορα που μπορεί να προκαλέσει βαρύτατο τραύμα στο παιδί.
Πόσο κοστίζουν και πού πωλούνται

Τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου κοστίζουν 100-200 € περίπου, ενώ τα ανυψωτικά καθίσματα γύρω στα 100 €
Πωλούνται σε καταστήματα με παιδικά είδη, πολυκαταστήματα, καθώς και σε καταστήματα πώλησης ειδών αυτοκινήτου.
Φροντίστε



Να φοράτε πάντα και σεις ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο. Το παράδειγμα είναι η καλύτερη εκπαίδευση για το παιδί σας.

Μην επιτρέπετε ποτέ στο παιδί σας να κυκλοφορήσει με το αυτοκίνητο χωρίς να δεθεί. Θα είναι ένα κακό προηγούμενο.

Το πρώτο παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου χρειάζεται αμέσως βγαίνοντας από το μαιευτήριο. Φροντίστε, λοιπόν, εγκαίρως.



Προσέχετε shock3.gif



1.Η μεταφορά των μωρών στα κοινά πορτ-μπεμπέ δεν είναι ασφαλής.

2.Μετά από ένα σημαντικό τρακάρισμα, τόσο το παιδικό κάθισμα όσο και οι ζώνες ασφαλείας πρέπει να αλλαχθούν. Οι προδιαγραφές τους δεν ισχύουν πια.

3.Αν δανειστείτε μεταχειρισμένο παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου, ελέγξτε αν έχει χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητο που έχει τρακάρει.

4.Κατά την αγορά παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου, θα πρέπει να έχετε υπόψη ορισμένα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σας (5θυρο, παλιό ή καινούργιο, ζώνες ασφαλείας πίσω, μήκος ζωνών). Αυτό είναι απαραίτητο για να βεβαιωθείτε ότι το κάθισμα ή οι ζώνες ασφαλείας που θα διαλέξετε μπορούν να τοποθετηθούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές τους.

5.Με τον ήλιο, τα μεταλλικά μέρη της ζώνης ασφαλείας μπορεί να θερμανθούν τόσο ώστε να προκαλέσουν έγκαυμα.


Ζώνες ασφαλείας στα σχολικά

Με ζώνες ασφαλείας θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα όλα τα λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές από την 1η Μαρτίου 2005. Η υπουργική απόφαση καλύπτει όλους τους μαθητές, από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο, ενώ ισχύει για κάθε τύπο οχήματος. Πέρα από τη μεταφορά από και προς το σχολείο, η απόφαση αφορά και τα λεωφορεία (τουριστικά ή του ΚΤΕΛ) που χρησιμοποιούνται σε σχολικές και εκπαιδευτικές εκδρομές. Και βέβαια η χρήση τους θα είναι υποχρεωτική, σε όλη τη διάρκεια κάθε διαδρομής


H κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία


"Μαθαίνω να κυκλοφορώ"

Στη σύσκεψη μεταξύ του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπης και της υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Μαριέττας Γιαννάκου, εξετάστηκε και αποφασίστηκε η είσοδος στο διδακτικό πρόγραμμα των σχολείων μαθημάτων σχετικών με την κυκλοφοριακή αγωγή.


Έτσι, δρομολογούνται πλέον τα εξής μέτρα:


Άμεση προώθηση της διδασκαλίας της κυκλοφοριακής αγωγής υποχρεωτικά για όλους τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων των Νομών Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας και Ηρακλείου από το σχολικό έτος 2005–2006 και των υπολοίπων νομών το σχολικό έτος 2006–2007.


Διδασκαλία της κυκλοφορικής αγωγής σε όλα τα Γυμνάσια της Χώρας με συστηματικό τρόπο στα θέματα της ελεύθερης ζώνης.


Εισαγωγή διδασκαλίας θεωρητικής εκπαίδευσης οδήγησης στους μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου.


Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής


Σύνταξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς


Καθιέρωση υποχρεωτικής επίσκεψης σε Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΠΚΑ) όλων των Δημοτικών σχολείων της χώρας, από το σχολικό έτος 2005-2006. Το πρόγραμμα επισκέψεων καταρτίζεται από τις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους Δήμους που διαθέτουν ΠΚΑ


Σύνταξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για την επίσκεψη των σχολείων στα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής


Συστηματική παρακολούθηση της λειτουργίας των Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής, με την αποστολή ειδικού εντύπου αξιολόγησης στο Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών από τους εκπαιδευτικούς που θα τα επισκέπτονται


Επιβράβευση των Δήμων που θα μεριμνούν για τη σωστή λειτουργία και συντήρηση των Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής


Επιβράβευση των σχολείων που θα επιδεικνύουν ενεργή συμμετοχή στα προγράμματα κυκλοφορικής αγωγής


Οι οργανωμένες μεταφορές μαθητών από και προς το σχολείο, καθώς και οι σχολικές εκδρομές θα πραγματοποιούνται μόνο με λεωφορεία που διαθέτουν ζώνες ασφαλείας


Καθορισμός ανώτατης επιτρεπομένης ηλικίας των λεωφορείων για μεταφορές μαθητών από και προς το σχολείο όπως και στα υπόλοιπα λεωφορεία και στα 15 έτη για σχολικές εκδρομές.


Καθορισμός ειδικής άδειας για τους οδηγούς και τους συνοδούς των σχολικών λεωφορείων ύστερα από προηγουμένη επιμόρφωση τους και ιατρική εξέταση (ψυχοσωματική)


Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης δήλωσε χαρακτηριστικά, σχολιάζοντας την νέα -για την Ελλάδα- εκπαιδευτική αναγκαιότητα που επιβάλλουν οι σύγχρονες κυκλοφοριακές συνθήκες: «η οδική ασφάλεια ξεκινάει πρωτίστως από την εκπαίδευση των μαθητών"

Δεν υπάρχουν σχόλια: